2014. április 14., hétfő

Kókusztejes zöldborsókrémleves pisztáciaolajjal


Egy egyszerű, de elegáns és nagyon finom leves receptjét hoztam Nektek így hétfőre, ami friss és üde tavaszi színben pompázik. A húsvéti menübe szerintem épp megfelelő lesz majd. A pisztáciaolajat én még a Lidl-ben vettem, és szerintem nagyon jól passzol a zöldborsóhoz, amit már egy korábbi receptben (Zöldborsókrém pisztáciaolajjal és rózsaborsos csirkemellcsíkokkal ) bebizonyított nálam. Próbáljátok ki Ti is! :)
A recept az áprilisi Kifőztük magazinban jelent meg, amit még mindig letölthettek. Nem bánjátok meg, mert csodás tavaszi, húsvéti recepteket találtok benne. 

Hozzávalók:
  • 1 nagyobb vöröshagyma
  • 2 evőkanál kókuszzsír
  • 1/2 kg fagyasztott zöldborsó
  • 4 dl krémes kókusztej (konzerv vagy dobozos)
  • 1,5 l víz
  • 1 evőkanál méz
A tálaláshoz:
  • pisztácia olaj és/vagy durvára vágott pisztácia
Az apróra vágott vöröshagymát a kókuszzsíron megdinszteljük, hozzáadjuk a zöldborsót. Pár percig fedő alatt pároljuk, majd felengedjük a vízzel, sózzuk, és forrástól számítva 10 percig főzzük. Hozzákeverjük a kókusztejet, újabb 5 percig főzzük, ízesítjük a mézzel, végül botmixerrel simára turmixoljuk. A levest szitán is átpasszírozhatjuk, hogy még krémesebb legyen. 
Tálaláskor meglocsoljuk pisztáciaolajjal, és ízlés szerint megszórhatjuk pisztáciadarabokkal is.





1 megjegyzés:

Notburga írta...

Ez lesz Húsvét hétfön, most már csak a pisztácia olaj hiányzik ;-)